o limuzynie
Konstruktorzy DKW postawili sobie za zadanie zbudować samochód prosty, niezawodny o małym litrażu a więc ekonomiczny, mogący poruszać się w każdym terenie. Aby to osiągnąć zastosowano silnik dwusuwowy- dwucylindrowy a nadwozie wykonano z drewna i pokryto dermatoidem. DKW jako pierwsza zastosowała lekką konstrukcję drewnianą krytą dermatoidem bowiem do chwili ukazania się na rynku samochodów DKW znane były jedynie nadwozia o szkielecie drewnianym ale pokryte ukształtowaną blachą oraz nadwozia stalowe spawane.
Zasadniczym materiałem konstrukcyjnym nadwozia samochodu DKW F7 jest impregnowane twarde drewno. Poszczególne drewniane elementy łączone są za pomocą zaczepów stolarskich i wzmocnione w niektórych miejscach lekkim okuciem metalowym. Ściany zewnętrzne wykonane są ze sklejki wodoodpornej i przymocowane do belkowania za pomocą kleju i wkrętów. Z zewnątrz nadwozie oklejone jest dermatoidem tj. tkaniną powleczoną cienką warstwą masy nitrocelulozowej. Listewki ozdobne wykonane są prawie wyłącznie ze stopów aluminiowych.
Tak zbudowane nadwozie pozwoliło znacznie obniżyć ciężar własny i zapewnić jadącym wygodę. Okazało się również iż tak zaprojektowana konstrukcja wykazała o wiele większą wytrzymałość techniczną i eksploatacyjną niż przypuszczali projektanci.
Drewniane nadwozie wykazywało jeszcze inne wielkie zalety a mianowicie wszelkie naprawy były o wiele łatwiejsze niż w nadwoziu metalowym, samochody takie zimą były o wiele cieplejsze a latem mniej się nagrzewały poza tym nadwozia były mało akustyczne i tłumiły dźwięki oraz drgania.
Jeśli chodzi o silnik jest to silnik dwusuwowy dwucylindrowy z cylindrami ustawionymi w szeregu prostopadle do osi samochodu. Bezpośrednio z silnikiem zmontowana jest skrzynia biegów, która stanowi jedna całość z przekładnią główną i mechanizmem różnicowym.
Dane techniczne DKW
- Silnik: 690 cm 3
- Ilość cylindrów : 2
- Moc: 20 KM
- Obroty max mocy : 3600
- Prędkość max : b.d.
- Ilość biegów: 3
- Instalacja elektryczna : 6V
- Żużycie paliwa: 8 l /100km
- Masa własna: 770 kg